درباره Calvin Klein

برند Calvin Klein

طراح سال آمریکا از کودکی عاشق طراحی لباس بود شاید طراحی لباس سخت باشد؛ اما اگر شما استعداد داشته باشید، دنیا آن را تشخیص می‌دهد.» این جمله «کلوین کلاین» است که در سال ۱۹۴۲ در یکی از محلات فقیرنشین نیویورک متولد شد.

زمانی که او پنج ساله بود، علاقه داشت هنگام خیاطی مادربزرگش، کنار او بنشیند و به او کمک کند. او در تمام طول دوران کودکی برای سرگرمی لباس طراحی می‌کرد و برای عروسک‌های دوستان خواهرش لباس می‌دوخت. کلوین هنگامی که دانش آموز بود به عنوان روزنامه فروش در نشریه پوشاک زنان (Womens wear daily) کار می‌کرد. او تحصیلاتش را در دبیرستان هنر ادامه داد و پس از آن به موسسه تکنولوژی مد در نیویورک رفت و در سال ۱۹۶۳ در سن ۲۱ سالگی از آنجا فارغ‌التحصیل شد.

اولین شغل او پس از پایان تحصیلاتش همکاری با طراح یک موسسه مد به نام دن میلشتاین (DAN MILLSTEIN) بود. میلشتاین مرد بد اخلاقی بود؛ اما کلوین این قضیه را تحمل می‌کرد تا بتواند همراه او به پاریس برود و با صنعت مد فرانسه آشنا شود.

در سال ۱۹۶۵ او میلشتاین را‌ترک کرد و به شرکت «هالدون» پیوست؛ اما همزمان خودش نیز لباس طراحی می‌کرد. اولین بار در سال ۱۹۶۷ یک نشریه تجاری کارهای او را مورد تحسین قرار داد. کلوین که چهار سال از فارغ‌التحصیلی‌اش از انجمن فشن نیویورک می‌گذشت، به همراه دوستش «باری شوارتز» از دوستان دیگرشان پول قرض کرده و شرکتی برای خود تاسیس کردند.

کمپانی بزرگ کلوین کلاین در سال ۱۹۶۸ میلادی شروع به کار کرد. اصلی‌ترین فعالیت این کمپانی در زمینه پوشاک آقایان برای تمامی سنین مختلف بود و همچنین در زمینه تهیه و تولید ادکلن‌های خوشبو فعالیت زیادی داشت.

آنها اولین سفارش خود را به مبلغ ۵۰ هزار دلار از یکی از فروشگاه‌های معروف نیویورک دریافت کردند و با توجه به اینکه آنها طراحان جوان و جویای نامی بودند، این یک موفقیت بزرگ به حساب می‌آمد. کلوین به تدریج پله‌های‌ترقی را طی کرد و با طراحی لباس‌های زیبا روز به روز بر معروفیتش افزوده می‌شد.

حتما این مطلب را بخوانید:   چگونه بهترین ساعت مچی مردانه را انتخاب کنیم؟

یکی از موفق‌ترین کارهای او طراحی یک ژاکت جلو باز دکمه دار از روی لباس ملوانی بود که با استقبال زیادی روبه‌رو شد. در ابتدای دهه ۱۹۷۰ کلوین به اهمیت طراحی لباس‌های زیبا و راحت روزمره پی برد و با ابداع نوعی لباس راحتی که شامل یک پلیور یقه اسکی و دامن گشاد بود به شهرت فراوانی دست یافت.

کلاین عقیده داشت که در دنیای مد راه راحت و ساده‌ای برای موفقیت وجود ندارد. او می‌گفت: «‌مد تجارتی سخت و دشوار است. شغلی است که شما باید واقعا در آن کار کنید. فرقی نمی‌کند که یک فروشگاه خیلی کوچک داشته باشید یا تجارت شما خیلی وسیع باشد، در هر صورت باید تمام وقت و انرژی خود را به آن اختصاص بدهید. راه آسانی برای انجام این حرفه وجود ندارد.» در سال‌های ۱۹۷۳ تا-۱۹۷۶ او جایزه اسکار مد آمریکا -(coty awards) را از آن خود کرد.

Calvin Klein

Calvin Klein با طراحی و دوخت لباس‌های زیبا برای زنان جوان آمریکایی به یکی از معروف‌ترین طراحان مد بدل شد و توانست در سال ۱۹۹۷ حدود ۹۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. سال ۱۹۷۸ سال بسیار پرکاری برای او بود. در این سال او طراحی لباس‌های مردانه و جین را آغاز کرد و اولین عطر خود با نام Calvin Klein را به بازار عرضه کرد و عکس او بر روی جلد مجله نیوزویک چاپ شد.

با اینکه در دهه ۱۹۸۰ از جین طراحی شده او به دفعات کپی‌برداری شد؛ ولی او توانست شهرت و محبوبیت نام خود را همچنان حفظ کند. در تمام مناسبت‌ها لباس‌های او به خوبی به فروش می‌رسید و ثروت فراوانی برای او به ارمغان آورد. مجله‌های معروف، آگهی‌های او رامی پذیرفتند و موجب جلب مشتری بیشتر برای او و بالا رفتن تیراژ مجله خود می‌شدند.

حتما این مطلب را بخوانید:   برند Patek Philipe

Calvin Klein در سال ۱۹۹۲ با ورشکستگی مواجه شد؛ اما کلوین با پشتکار بسیار از این شکست رهایی یافت و در حال حاضر یکی از برندهای معروف و مهم دنیا است. در سال ۱۹۹۳ مجموعه لباس‌های او برنده جایزه CFDAشد. در سال ۲۰۰۰ او خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را با نام color راه‌اندازی کرد. در همان سال مسوولان نیویورک برای تقدیر از این هنرمند، لوحی برنزی را که اسم وی بر آن نقش بسته است، در خیابان هفتم؛ یعنی خیابان مد نیویورک تعبیه کردند.

در سال ۲۰۰۳ کلوین، فرانسیسکو کوستا طراح برزیلی را برای لباس‌های زنانه و ایتالو زوچلی را برای طراحی لباس‌های مردانه استخدام کرد. هنرمندان زیادی تاکنون در مراسم اسکار، لباس‌های طراحی شده توسط کلوین کلاین را بر تن داشته‌اند. کلوین هنوز هم هر سال مجموعه لباس‌های بسیار زیبایی ارائه می‌کند. این طراح مشهور و برجسته آمریکایی که چهار دهه از حضورش در دنیای مد و افتتاح برندش می‌گذرد، می‌گوید:

«هدف من این است که از اصالت و زیبایی خیاطی سنتی در طراحی لباس‌های راحتی و واقع گرایانه خود استفاده کنم.»

او لباس‌های ساده خود را با رنگ‌های ملایمی طراحی می‌کند که هم برای زنان و هم برای مردان قابل استفاده هستند. وی که یکی از طراحان کلاسیک آمریکایی است، توانسته جین، پیراهن و نیز طیف وسیعی از انواع پوشاک و دیگر محصولات مربوطه را کاملا به سبک آمریکایی در آورد.

کلوین کلاین بیش از همه برای تبلیغات جالب شلوارهای جین خود معروف است، البته برند CKکلوین کلاین انواع محصولات از عینک آفتابی تا ملافه را شامل می‌شود. کلاین به جوانان توصیه می‌کند: «‌در نهایت شما باید اعتماد‌به‌نفس داشته باشید.

شما نیاز دارید که مردم به شما اعتقاد داشته باشند. شما باید یک رهبر خوب باشید. حتی اگر نامطمئن و مشکوک هستید، آن را نشان ندهید.» محصولات این کمپانی فروش بسیار خوبی در اروپا و آمریکا دارد. کلوین کلاین سال گذشته به عنوان بهترین طراح سال آمریکا انتخاب شد و با فروش حدود ۵/۲ میلیارد دلار سهم بزرگی در بازار لباس داشت.

حتما این مطلب را بخوانید:   درباره Cartier

 

مشهودترین مارک ها در کارنامه ی Calvin Klein به شرح زیر می باشد:

مجموعه ی کالوین کلاین ( با لیبل مشکی، در رده ی خط تولید مرغوب قرار دارد )

کالوین کلاین گلف ( که در اواخر سال ۲۰۰۷ تأسیس شد.)

کالوین کلاین ck( با لیبل خاکستری، که به تازگی به رده ی محصولات میانی مجموعه وارد شده است؛ و حداقل تا سال ۲۰۴۴ در انحصار گروه وارناکو قرار دارد)

کالوین کلاین( با لیبل سفید که در رده ی خط تولید محصولات ورزشی می باشد)

کالوین کلاین اسپرت ( نسخه ی ورزشی لیبل های سفید این مجموعه که برای مکیز می باشد)

کالوین کلاین هوم ( مجموعه الحاقیات بهداشتی نظیر رخت خواب، حوله و …)

کالوین کلاین جینز ( خط تولید پوشاک جین؛ که تا سال ۲۰۴۴ در انحصار گروه وارناکو قرار دارد )

بخش تولیدات لباس زیر این شرکت ( که حقوق انحصاری آن حداقل تا سال -۲۰۴۴ در اختیار وارناکو قرار دارد)

ساعت و جواهرات کالوین کلاین (خط تولید ساعت در این شرکت در سال ۱۹۹۷ و جواهرات آن در سال ۲۰۰۴ شروع به کار کرد)

برند سی کی وان لایف استایل ( این رده از محصولات شرکت در سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرد و شامل شامل :عطر، لباس زیر، و لباس جین می باشد)

مجموعه البسه ها از جنس کاکی ( که شامل الحاقیات بهداشتی رده میانی تا رده بالای مخصوص جوان ها می باشد و در رختخواب، حوله و… استفاده می شود.) خط تولید این رده ی محصولات در سال ۲۰۰۸ متوقف شد.

 

درباره Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

Main Menu