نکاتی در مورد نگهداری از قاشق های چوبی

نکاتی در مورد نگهداری از قاشق های چوبی

قاشق های چوبی برای پخت و پز عالی هستند، زیرا به لوازم آشپزی شما آسیب وارد نمیکنند، ذوب نمی شوند و حرارت را مانند قاشق های فلزی یا پلاستیکی به دستان شما منتقل نمی کنند.

استفاده از قاشق های چوبی در هر آشپزخانه ای کاملا ضروری هستند. اما اگر می‌خواهید قاشق‌های چوبی‌تان سال‌ها دوام بیاورند، باید آن‌ها را به‌درستی تمیز کرده و از آن‌ها مراقبت کنید.

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه یک قاشق چوبی قدیمی لبه های فرسوده یا ترک هایی در اطراف نوک قاشق دارد؟

یک قاشق چوبی از تکه های چوب طبیعی ساخته می شود و سپس سنباده زده می شود. زمانی که قاشق خود را برای اولین بار خریداری می کنید، چوب رنگ زیبایی دارد و اطراف لبه های آن صاف است. با گذشت زمان، ممکن است کدر شده و فرسوده شود. کارهایی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از قاشق های چوبی خود انجام دهید تا سال ها زیبا به نظر برسند.

نکاتی در مورد نگهداری از قاشق های چوبی

نکاتی که باید در مورد نگهداری از قاشق های چوبی به خاطر داشته باشید:

هرگز قاشق چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

همیشه آنها را با دست و با آب و صابون بهمراه ابر نرم بشویید. ماشین ظرفشویی می تواند قاشق های چوبی شما را خراب کند.

گرما و رطوبت می تواند باعث تاب برداشتن، ترک خوردن یا خرد شدن قاشق شود. همچنین می تواند روغن آن را از بین ببرد و باعث شود کدر و غیر جذاب به نظر برسد.

قاشق خود را در پایان استفاده، کامل و بصورت تمیز بشویید و حتما آن را خشک کنید.

چوب جاذب است و در صورت خیس شدن متورم می شود و باعث ترک خوردن آن می شود. همچنین اجازه ندهید غذا برای مدت طولانی بر روی قاشق چوبی بماند. این می تواند باعث ایجاد لکه در چوب شود.

برای ضدعفونی کردن قاشق از سرکه و آب استفاده کنید. سرکه یک پاک کننده طبیعی عالی است. این به حذف لکه ها و بوهای قاشق های چوبی، بدون آسیب رساندن به آنها کمک می کند. از محلول سرکه و آب، به اندازه 1 قسمت سرکه به 1 قسمت آب استفاده کنید. یا از لیمو برای تمیز کردن قاشق های خود استفاده کنید. لیمو را از وسط نصف کنید و قاشق را با آن بمالید. سپس بشویید و خشک کنید.

لکه ها را پاک کنید (فقط در صورت لزوم). اگر لکه یا لبه زبری روی قاشق خود دیدید، از کاغذ سنباده ریز و نرم برای صاف کردن آن استفاده کنید. حتما قاشق خود را بعد از سنباده بشویید و قاشق را با روغن معدنی (روغن زیتون بدون بو) کاملا پوشش دهید.

آنها را به صورت دوره ای با روغن گیاهی مناسب چوب آغشته کنید. گاهی اوقات، یک لایه روغن گیاهی خوراکی مناسب چوب روی قاشق های خود بمالید تا عمر چوب را حفظ کنید. قاشق را چند ساعت در روغن اشباع کنید. سپس روغن اضافی قاشق را پاک کنید. این کار از قاشق در برابر آسیب حرارت محافظت می کند و ظاهر قاشق شما را عالی نگه می دارد. اگر متوجه شدید که قاشق شما بی رنگ و یا لایه روغنی آن از بین رفته به نظر می رسد، زمان آن فرا رسیده که برای روغن زدن آنرا آماده کنید.

بهترین راه برای اینکه قاشق های چوبی خود را زیبا نگه دارید این است که بعد از هر بار استفاده آن ها را تمیز و خشک کنید و زمانی که کدر به نظر می رسند روی آن ها روغن بزنید. نگهداری از قاشق های چوبی آسان است، اما نسبت به قاشق های پلاستیکی یا فلزی به توجه بیشتری نیاز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

Phone
Telegram
WhatsApp
Instagram
WhatsApp
Phone
Telegram
Instagram

منو اصلی