نحوه انتخاب سایز تخته برش چوبی مناسب

نحوه انتخاب سایز تخته برش چوبی مناسب

نحوه انتخاب درست سایز تخته برش چوبی مناسب برای آشپزخانه

تخته گوشت های چوبی در اندازه های مختلفی وجود دارند. برای اطمینان از اینکه تخته های برش شما می توانند تمام نیازهای آشپزخانه شما را برآورده کنند یا خیر، باید بدانید که چه سایز تخته برش چوبی برای شما مناسب است و چگونه می توانید از اندازه های مختلف و اشکال تخته های گوشت چوبی استفاده کنید.

 

اندازه تخته برش استاندارد حدود 25 تا 50 سانتیمتر است و شکل مستطیلی دارد. این اندازه برای بسیاری از آشپزخانه‌ها ایده‌آل است، زیرا می‌تواند به اندازه کافی پهن باشد نیارتان را براورده کند، اما همچنین آنقدر بزرگ نیست که در نگهداری آن مشکل داشته باشید. هر دو تخته برش کوچکتر و بزرگتر وجود دارد و هر کدام مزایای خاص خود را دارند.

حتما این مطلب را بخوانید:   4 ایده زیبای دکوراسیون با کاسه چوبی

 

تخته‌های برش کوچک، اگرچه نگهداری آسان‌تر است، اما برش دادن بر روی آنها کمی دشوارتر است. با این حال، اگر می‌خواهید سبزی‌ها را خرد کنید یا می‌خواهید یک میان‌وعده کوچک یا میوه‌ها را تکه تکه کنید، اندازه آنها مناسب است.

 

تخته‌های برش بزرگ‌تر و حجیم‌تر ، برای برش چندین مواد غذایی به طور همزمان مفید هستند. شما به احتمال زیاد تخته برش بزرگ‌تری را در آشپزخانه‌های تجاری خواهید دید، اما برخی از خانم ها یا آقایان در خانه‌هایشان واقعاً از داشتن یک تخته برش چوبی بزرگ برای سرو لذت می‌برند.

 

پیدا کردن سایز تخته برش چوبی مناسب برای آشپزخانه به این معنی است که بدانید می خواهید از تخته برش خود برای چه کاری استفاده کنید. در آشپزخانه ای با فضای پیشخوان محدود، چیدمان یک تخته برش بزرگ دشوار خواهد بود، بنابراین شاید تخته برش کوچکتر یا اندازه استاندارد مناسب باشد.

حتما این مطلب را بخوانید:   فواید استفاده از ظروف چوبی نسبت به چینی و سفال و پلاستیک

آیا دوست دارید میزبان دوستان و خانواده باشید؟

یک تخته برش بزرگ می تواند خرد کردن گوشت بوقلمون روز شکرگزاری را آسان تر کند و باعث کثیفی کمتری در محیط آشپزخانه گردد.

ضخامت تخته برش

ضخامت در اندازه و شکل تخته برش شما نیز مهم است. تخته های برش پلاستیکی یا سیلیکونی نازک تر هستند، اما تخته های برش چوبی باید ضخامتی حدود 2 تا 5 سانتیمتر داشته باشند. این ضخامت به چوب کمک می کند تا از آسیب دیدن و از تاب برداشتن چوب جلوگیری کند.

 

در آخر، مسائل ایمنی در آشپزخانه.

یک تخته برش باید پشت سر هم با چاقو کار کند. اگر می خواهید چاقو را به صورت مورب روی تخته برش قرار دهید، حداقل 3سانت فضا در دو طرف چاقو می خواهید.

حتما این مطلب را بخوانید:   نکاتی در مورد نگهداری از قاشق های چوبی

 

برای خرید تخته برش چوبی مناسب برای آشپزخانه شما تخته ای است که می تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند و می توانید آن را در فروشگاه محصولات چوبی چارچوق پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

Main Menu