مراقبت از ظروف چوبی

نحوه مراقبت از ظروف چوبی

ظروف چوبی بسیار زیبا و برای سلامتی مفید هستند و اگر درست با آنها رفتار کنید می توانند عمر طولانی داشته باشند. آنها همچنین حاوی هیچ گونه مواد مضری نیستند، که آنها را به یک پیروزی بزرگ برای سازگاری با محیط زیست تبدیل می کند. در این مقاله دقیقاً نحوه مراقبت از ظروف چوبی را توضیح خواهیم داد.

پنج قانون ساده برای تمیز و زیبا نگه داشتن ظروف چوبی برای افزایش طول عمر آنها

این پنج قانون را در مراقبت از ظروف چوبی آشپزخانه رعایت کنید:

  • با دست در آب گرم و صابون بشویید

  • همیشه از قسمت خش دار اسفنج خود استفاده کنید

  • هرگز آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید

  • هرگز اجازه ندهید در آب خیس بخورند

  • وقتی خشک به نظر می رسند به مقدار زیاد روغن بزنید

 

پیروی از این 5 قانون ظروف شما را عاری از باکتری، رنگارنگ، صاف، بدون بو، بدون لکه و یک تکه نگه می دارد.

تمیز کردن کاسه های چوبی و ظروف چوبی

از یک پارچه یا اسفنج نرم برای حذف مواد غذایی از ظروف چوبی استفاده کنید.

از استفاده از مواد شوینده خشن یا اسفنج های ساینده خودداری کنید، زیرا این نوع اسفنج ها می توانند روغن های طبیعی چوب را از بین ببرند و خراش هایی بر جای بگذارند.

اگر ظرف چوبی شما کثیف است، از آب گرم و صابون ظرفشویی ملایم برای تمیز کردن آن استفاده کنید. سپس کاسه را کاملاً بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید.

اگر ظرف چوبی شما ناحیه ای دارد که دسترسی به آن سخت است، مانند داخل یک کاسه سالاد بزرگ، می توانید از یک برس بطری یا یک مسواک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

 

مراقبت از ظروف چوبی

مراقبت از ظروف چوبی را جدی بگیرید

مراقبت از ظروف چوبیاگر چوب کدر شده میتوانید با پوشاندن آن با یک لایه روغن تازه ظاهر کاسه شما را بهبود می بخشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، روغن گردو، دانه کتان یا تونگ به خوبی کار می کند. روغن را با استفاده از یک پارچه بدون پرز به چوب بمالید و قبل از استفاده کاسه را به مدت یک هفته بگذارید تا خشک شود.

از استفاده از روغن زیتون یا سایر روغن‌های غیر خشک‌کننده خودداری کنید، زیرا می‌توانند گندیده شوند و بوی نامطبوعی بر جای بگذارند.

نکته مهم دیگر اینکه شما باید کاسه های چوبی خود را از منابع گرمایشی و نور مستقیم خورشید دور کنید زیرا این کار به جلوگیری از تاب برداشتن یا ترک خوردن چوب کمک می کند.

اگر دسته ای از کاسه های چوبی دارید، می توانید از تکه های کوچک نمد یا چوب پنبه برای جلوگیری از خراشیدگی آنها به یکدیگر استفاده کنید.

نباید اجازه دهید کاسه های شما برای مدت طولانی در آب خیس بماند زیرا چوب می تواند رطوبت را جذب و باعث ترک خوردن کاسه شما شود.

 

تعمیر کاسه های چوبی

در صورتیکه ظروف چوبی ترک های عمیقی ایجاد شده یا شروع به شکافتن کرده است بهتر است تعمیر آنرا به یک متخصص بسپارید.

  • اگر کاسه چوبی شما آسیب ببیند ممکن است با کمی تلاش بتوان آن را تعمیر کرد. ترک های کوچک یا براده ها را اغلب می توان با پرکننده چوب پر کرد و صاف کرد.
  •  شما با ارسال محصول چوبی آسیب دیده خود به چارچوق آن را همانند روز اول سالم و کاملا ترمیم شده و جذاب تحویل گرفته و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

Phone
Telegram
WhatsApp
Instagram
WhatsApp
Phone
Telegram
Instagram

منو اصلی