آیا ظروف چوبی برای غذا مضر هستند؟

آیا ظروف چوبی برای غذا مضر هستند؟

آیا بشقاب ها، کاسه ها، تخته ها و لیوان های چوبی برای سرو غذا بی خطر هستند؟

مردم اغلب به ظروف آشپزخانه چوبی به دلیل ظاهری که چوب دارد جذب می شوند. با گفتن آن، هنوز این تصور اشتباه وجود دارد که ظروف چوبی برای استفاده غذا و نوشیدنی ایمن نیستند، که تصور کاملا اشتباهی است.

آیا چوب برای مواد غذایی مفید است؟

چوب به عنوان یک ماده طبیعی خام 100٪ برای غذا ایمن است به استثناء چند گونه از درختان سمی که برای ظروف آشپزخانه استفاده نمی شوند سایر چوب ها بسیار برای سرو غذا مفید هستند.

آیا ظروف چوبی برای غذا مضر هستند.

بیشتر اوقات، مسئله ایمن بودن چوب در واقع به این بستگی دارد که چه نوع روغنی برای آب بندی و پوشش چوب استفاده می شود.

 

ظروف آشپزخانه چوبی معمولاً با یک روغن طبیعی و پوششی ایمن برای مواد غذایی مهر و موم می شوند، که این موضوع کاملا به تولیدکننده ها وابسته هستند. پس سعی کنید از تولیدکننده های دارای اعتبار کاری تخصصی خرید کنید

بنابراین ظروف آشپزخانه چوبی برای غذا ایمن هستند، اما مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

 

مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد چوب در واقع انتخاب ایمن تری نسبت به پلاستیک برای اقلام مرتبط با مواد غذایی مانند تخته گوشت و تخته سرو و ظروف است.

 

یکی از این مطالعات توسط دکتر دین کلایور، پروفسور ایمنی مواد غذایی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است. دکتر کلایور که طی چند هفته انجام شد، کشف کرد که باکتری‌ها برای مدت طولانی‌تری روی تخته برش پلاستیکی زنده می‌مانند و رشد می‌کنند، در حالی که همان باکتری روی تخته چوبی که در کنار تخته پلاستیکی برای همان مدت استفاده می‌شد، مدت زیادی زنده نمی‌ماند.

 

مزایای ظروف آشپزخانه چوبی چیست؟

  • چوب یک ماده طبیعی، تجدید پذیر و سازگار محیط زیست است.
  • خطر مواد شیمیایی خطرناک مانند برخی از پلاستیک ها، پوشش های سفالی و فلزات در چوب بسیار کم است.
  • مراقبت و تعمیر آن حتی توسط خو شما بسیار کاری آسان است.
  • به طور طبیعی ضد باکتری و ضد قارچ است.
  • چوب مواد غذایی و نوشیدنی های گرم یا سرد را عایق می کند.
  • قوی، مستحکم و انعطاف‌پذیر است و به راحتی شکسته و خرد نمی‌شود، که برای کودکان نیز بسیار مناسب است.
  • دارای فردیت رنگ و الگوها و طرح های منحصربفرد خاصی است.
  • دارای تجربه لمسی دلپذیر است که باعث میشود از چوب لذت ببرید.

 

آیا ظروف چوبی برای غذا مضر هستند.

چه چیزی باعث می شود چوب برای مواد غذایی مفید باشد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثریت قریب به اتفاق چوب طبیعی فرآوری نشده 100٪ برای مواد غذایی ایمن هستند. مسئله ایمنی مواد غذایی معمولاً به این بستگی دارد که چه روغنی برای آب بندی چوب استفاده می شود. درزگیرهای چوبی ایمن برای مواد غذایی شامل هر نوع روغن طبیعی (بزرک، نارگیل، اقاقیا، گردو، زیتون) و برخی از درزگیرهای مصنوعی و سایر لاک ها هستند.

 

بسیاری از گونه های درختان چوب سخت مانند اقاقیا و گردو دارای روغن های طبیعی هستند که ضد باکتری و ضد قارچ هستند.

این روغن‌ها مدت‌ها پس از تبدیل شدن درخت به یک ظروف آشپزخانه در چوب باقی می‌مانند و از عناصر یا هر چیزی که روی سطح چوب رشد می‌کند، چه درخت یا یک کاسه محافظت می‌کند.

آیا ظروف چوبی برای غذا مضر هستند؟

مراقبت و نکات ایمنی در رابطه با چوب و مواد غذایی:

  • عادات خوب باعث ایمنی غذا می شود

  • در صورت امکان پس از هر بار استفاده با دست با آب گرم و صابون بشویید.

  • قبل از نگهداری یا استفاده مجدد، اجازه دهید کاملا خشک شود.

  • از ترک خوردن یا ترک خوردن چوب خودداری کنید. قطعات آسیب دیده را تعمیر کنید.

  • روغن را به صورت سالیانه (یا بیشتر) بر روی آن بمالید تا چوب را در شرایط عالی نگه دارید.

 

به طور کلی، ایده خوبی است که ظروف چوبی آشپزخانه را فقط با دست بشویید و اجازه دهید قبل از نگهداری در هوا کاملاً خشک شوند.

 

در حالت ایده آل، بسته به میزان استفاده از آنها، باید هر 6 تا 18 ماه یکبار از روغن طبیعی یا درزگیر مخصوص چوب استفاده کنید. این کمک می کند که رنگ و شادابی چوب برای سال های طولانی قوی باقی بماند. اگر از چوب مراقبت شود، می تواند چندین دهه یا حتی مادام العمر دوام بیاورد.

 

قرار دادن چوب در ماشین ظرفشویی، مایکروویو یا فر؟

به طور خلاصه، معمولاً توصیه نمی شود ظروف چوبی آشپزخانه را در ماشین ظرفشویی یا مایکروویو قرار دهید.

 

ظروف آشپزخانه چوبی در مقابل پلاستیک، سفال و فلز:

اینکه آیا باید چوب را برای مجموعه لوازم آشپزخانه و میز خود انتخاب کرد یا خیر به نیازها، ترجیحات و موارد استفاده شما بستگی دارد.

 

بنابراین، بهترین کار این است که تمام اطلاعاتی را که امروز در اینجا به شما داده‌ایم بردارید و به آنچه از ظروف آشپزخانه خود می‌خواهید فکر کنید، در این صورت ایده بهتری در مورد اینکه کدام اقلام از چوب و کدام فلز می‌خواهید خواهید داشت. ، یا چینی و غیره به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

چوب یک ماده تمیز، تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست است. این ماده سمی ندارد که خطر بلعیدن را داشته باشد.

چوب همچنین ماده ای آرام برای استفاده است، هنگامی که با آن کار می کنید تجربه حسی دلپذیری ایجاد می کند و اگر کودک کاسه چوبی خود را در اتاق پرتاب کند، به راحتی شکسته یا خرد نمی شود. که این موضوع میتواند استفاده از آنها را برای کودکان لذت بخش تر کند.

کیفیت . منحصربفرد بودن چوب

چوب دارای کیفیت و مجموعه ای از خصوصیات است که آن را بسیار متنوع می کند. البته، همه ما می دانیم که چوب زیباست، اما آیا می دانستید که زیبایی آن فراتر از قدردانی شما کاربرد دارد؟

 

این بدان معناست که ظروف، تخته‌ها و محصولات چوبی نیز قطعات بسیار خوبی برای سرگرمی یا میزبانی مجالس با غذا، قاب‌ها یا وسایل فوق‌العاده برای عکاسی از غذا، برای سرآشپزها، وبلاگ‌نویسان دستور غذا و سایر تولیدکنندگان محتوا و همچنین برای استفاده به عنوان وسایل ثانویه در عکاسی محصول می‌سازند

یا، اگر واقعاً نمی خواهید از آنها برای سرو غذا استفاده کنید، میتوانید فقط برای دکوراسیون منزل و محیط کار بصورت «ساده قدیمی» از آنها استفاده کنید.

 

نتیجه:

چوب از همان اوایل عصر آهن (یا شاید خیلی زودتر) به عنوان ظروف آشپزخانه و ظروف مربوط به غذا استفاده می شد، و بگذارید بگوییم که اگر این ماده دوست داشتنی برای سلامتی مضر بود بعد از هزاران سال دیگر کسی از آن استفاده نمیکرد.

امیدواریم تا به حال، پی برده باشید که ظروف آشپزخانه چوبی برای استفاده با انواع غذاها و نوشیدنی ها کاملاً ایمن است. با این حال، به یاد داشته باشید که همیشه بررسی کنید که از چه روغنی (در صورت وجود) برای آب بندی چوب استفاده شده است، و از وسایل چوبی خود در فاصله زمانی بین استفاده به درستی مراقبت کنید و آنها برای سالهای طولانی، برای وعده های غذایی و نوشیدنی های زیادی برای شما دوام خواهند داشت!

 

«برای دیدن محصولات و اطلاع جدید محصولات چوبی چارچوق لطفا ما را در اینستاگرام ذنبال کنید»

پیج اینستاگرام محصولات چوبی چارچوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

Phone
Telegram
WhatsApp
Instagram
WhatsApp
Phone
Telegram
Instagram

منو اصلی